Agencja Reklamowa – KKapuściński

Jak Sprzedawać?

Jak Sprzedawać?

Artykuł 2

Najlepiej zacząć od wizytówek. Nie potrzeba do tego dużego nakładu finansowego. Warto jednak przemyśleć już kwestie wizytówki w jaki sposób chcemy się kontaktować z klientem. Mamy do dyspozycji kontakt mailowy, messenger, strona na fb czy telefon. Oczywiście najlepszy jest kontakt bezpośredni dlatego zostawiając wizytówkę umawiać się od razu na spotkanie. Ważne w wizytówce był zawarty Twój numer telefonu adres miejsca wykonywania działalności (biura, siedziby) oraz email do wymiany plików. Oczywiście jeśli nie mamy biura nie musimy go od razu podawać. Oprócz tego ważne jest wypisanie usług naszej działalności na tylnej stronie wizytówki. Nowoczesne wizytówki mogą też mieć Twoje zdjęcie dzięki czemu klienci łatwiej Cię skojarzą. Na spotkanie najlepiej mieć przygotowana ofertę. Oferta jest podstawowym materiałem reklamowym, który prezentuje nasze usługi bądź produkty. W przypadku produktów może to być pełen katalog. Wcielamy się wtedy w rolę handlowca. Warto jest na takie spotkanie zabrać notes i kalendarz by umówić się z klientem od razu na datę realizacji usługi. Co istotne warto też jest mieć wzór umowy. Umowę można napisać samemu ściągając wzór z internetu. Warto jest jednak ją przeczytać i poprawić tak by była dobrze napisana. Można do tego zatrudnić prawnika. Nie warto jest jednak zawierać kruczków w umowach ponieważ klienci sprawdzają umowy przed podpisaniem. W zależności jakie usługi oferujecie warto też jest mieć zgodę na przetwarzanie danych osobowych, klauzule poufności czy zgodę marketingową. W pierwszej kolejności klientowi przekazujemy zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Na jej podstawie możemy przygotować gotowa umowę i wystawić fakturę. Jeżeli nie mamy pewności czy klient nam zapłaci najlepiej jest zacząć od faktury proforma. W umowie najlepiej wspomnieć o zadatku jeśli nasza usługa wymaga środków własnych. W tym miejscu warto pomyśleć o księgowym. Polecam poznać chociaż podstawy albo znaleźć kogoś takiego kto się na tym zna. Prędzej czy później i tak będzie potrzebny księgowy. Pieniądze moim zdaniem lepiej trzymać w firmie niż w banku ale do tego może przydać się sejf plus ubezpieczenie przed kradzieżą. Potrzebne też nam będzie oprogramowanie do wystawiania faktur. Dobrze by działało offline. Możecie poprać darmową aplikację ze strony Rządu „e-mikrofirma”(zarejestruj się i pobierz.) Pierwsze wyceny można zrobić w programie do edycji tekstu lub Exleu. Jeżeli przyjmujemy gotówkę od klienta najlepiej wystawić mu odpowiedni dokument potwierdzający to przyjęcie wraz z numerem umowy (wzór – pokwitowanie odbioru gotówki) Przydatna nam będzie jeszcze pieczątka. Klienci często pytają o numer NIP. Warto im udostępnić możliwość sprawdzenia naszej firmy podając po prostu numer NIP. Podczas rejestracji firmy trzeba podać dziedzinę działalności i ustalić kod PKD. Różne działalności mają różne stawki VAT. Oprócz podatku VAT jest jeszcze ZUS. ZUS daje Wam ubezpieczenie oraz odkłada składkę na emeryturę. Mając założoną działalność należy określony % podatku VAT przelać na indywidualne konto w urzędzie skarbowym albo zapłacić go na miejscu.

Dodaj komentarz

Najnowsze komentarze

+ 48 883 064 299
biurokkapuscinski@outlook.com

Pn-Pt.: 10:00- 18:00
Sb: 10:00 -14:00

Kontakt

Dodaj komentarz